Praktyczne wskazówki
AMORTYZATORY
KLOCKI HAMULCOWE
ŚWIECE ZAPŁONOWE
TARCZE HAMULCOWE
TŁUMIKI
WYCIERACZKI
AKUMULATORY
Czy wiesz, że…
01
według statystyk awarii ADAC akumulatory są jedną z najczęstszych przyczyn awarii?
02

do wewnętrznej instalacji elektrycznej przyłączanych jest coraz więcej odbiorników i modułów sterujących?

zapotrzebowanie na prąd dla świateł, ogrzewania wnętrza, ogrzewania tylnej szyby i siedzeń, wycieraczek szyby itp. zimą jest bardzo wysokie

03

odbiorniki zużywają energię elektryczną także przy wyłączonym zapłonie?

np. autoalarm, zegar czy odbiornik pilota

04
wysoka temperatura i dłuższe postoje powodują szybsze samo rozładowanie akumulatora i skracają jego żywotność?
05
szczególnie podczas pokonywania krótkich odcinków może zdarzyć się, że zużyte zostanie więcej prądu, niż może wytworzyć alternator?
06
akumulatory powinny być wymieniane wyłącznie przez specjalistę? Nieprawidłowy demontaż i montaż może spowodować zagrożenie dla ludzi i sprzętu.
Czy wiesz, że…
01
amortyzatory mają istotny wpływ na bezpieczeństwo i pozwalają zachować stabilność toru jazdy?
02
według TÜV co dziesiąty kierowca jeździ z uszkodzonymi amortyzatorami i stwarza zagrożenie dla siebie i innych uczestników ruchu?
03
systemy wspierające, takie jak ABS i ESP działają prawidłowo tylko wtedy, gdy zawieszenie dostarcza im prawidłowych „informacji”? Zepsute amortyzatory przekazują zafałszowane informacje.Przy nagłym manewrze omijania zwiększa się wtedy prawdopodobieństwo koziołkowania samochodu.
04
przy uszkodzonych amortyzatorach wzrasta niebezpieczeństwo aquaplaningu i podatność na boczny wiatr, kierownica drży, a samochód przy nierównościach nawierzchni kołysze się?Ponadto opony szybciej się zużywają.
05
przy hamowaniu z pełną siłą i niesprawnych amortyzatorach znacznie wydłuża się droga hamowania?
Czy wiesz, że…
01
zachowanie się podczas jazdy, masa samochodu, prędkość, a przede wszystkim jakość części odgrywają decydującą rolę w procesie hamowania?
02
klocki hamulcowe Economy optymalnie współpracują z oryginalnymi podzespołami układu hamulcowego?
03
klocki hamulcowe przy hamowaniu z pełną siłą są dociskane do tarcz hamulcowych ze średnią siłą 1000 kg?
04
podczas zjazdu ze wzniesienia klocki hamulcowe muszą wytrzymać temperatury między ok. 800°C a 1000°C?
05
przy produktach o niższej jakości  podczas długiej, mokrej zimy może dojść do rozpadu klocków pod wpływem czynników chemicznych?
06
niebezpieczeństwo poślizgu może wzrosnąć, gdy hamulce po jednej stronie samochodu są mocniej zużyte?
07
klocki jednej osi muszą być zawsze wymieniane parami, aby zapewnić jednakowe działanie hamulców na obu kołach osi?
08
przy dwukrotnym wzroście prędkości droga hamowania rośnie czterokrotnie?
Czy wiesz, że…
01
proces zapłonu i jakość świecy zapłonowej ma wpływ także na właściwości silnika (zużycie paliwa, moc)?
02
świeca zapłonowa musi znieść duże obciążenia, takie jak wahania ciśnienia i temperatury, wstrząsy i agresywne związki chemiczne?
jej konstrukcja i produkcja są zatem niezwykle ważne dla działania i trwałości
03
różne typy silników potrzebują różnych świec zapłonowych?
04
Silnik, który wytwarza wysokie temperatury, potrzebuje „zimnej świecy”, silnik który nie rozgrzewa się tak bardzo, wymaga „gorącej świecy”. Wartość cieplna świecy jest decydująca dla możliwości zastosowania w danym silniku.
05
już niewiele przerw w zapłonie wystarczy, aby uszkodzić katalizator?
06
przerwy w zapłonie mogą doprowadzić do tego, że cała mieszanka z cylindrów przedostanie się do układu wydechowego w formie niespalonej i spali się dopiero w katalizatorze
Czy wiesz, że…
01
zachowanie się podczas jazdy, masa samochodu, prędkość a przede wszystkim jakość części odgrywają decydującą rolę w procesie hamowania?
02
klocki hamulcowe przy hamowaniu z pełną siłą są przyciskane do tarcz hamulcowych ze średnią siłą jednej tony? Tarcze hamulcowe Economy nie odkształcają się i nie pękają przy takim hamowaniu.
03
podczas zjazdu ze wzniesienia tarcze hamulcowe muszą znieść temperatury od ok. 800°C do 1000°C?
04
długa, mokra zima przyczynia się do korozji w wyniku oddziaływania chemicznego (np. soli do posypywania ulic)?
05
niebezpieczeństwo poślizgu może wzrosnąć, gdy hamulce po jednej stronie samochodu są mocniej zużyte?
06
siła przy ostrym hamowaniu wielokrotnie przekracza siłę generowaną przez silnik?
07
tarcze jednej osi muszą być zawsze wymieniane parami, aby zapewnić jednakowe działanie hamulców na obu kołach osi?
08
przy dwukrotnym wzroście prędkości droga hamowania rośnie czterokrotnie?
Czy wiesz, że…
01
tłumiki Economy są lekkie, przez co poprawiają wartości zużycia paliwa?
02
szczególnie podczas krótkich tras w wyniku kondensacji pary wodnej i niektórych pozostałości ze spalania w spalinach powstaje agresywna mieszanka, która niszczy tłumik od środka?
dlatego tłumiki Volkswagen Economy są wykonane ze stali aluminiowanej ogniowo i posiadają układ odsysania kondensatu
03
w przypadku naprawy tylko część odpowiednio dopasowana do całego układu gwarantuje przywrócenie pełnej funkcjonalności układu wydechowego?
optymalna dokładność dopasowania poszczególnych komponentów umożliwia szybką i tanią naprawę
04
każdy takt spalania silnika bez tłumika powodowałby hałas porównywalny z odgłosem pękającej opony samochodowej?
Czy wiesz, że…
01
przy przeciętnym rocznym przebiegu samochodu pióro wycieraczek pokonuje w ciągu pół roku ok. 800 km na szybie? Odpowiada to powierzchni ok. 60 boisk piłkarskich.
02
najlepsza jakość zapewniona jest w pierwszych sześciu miesiącach? W tym okresie wykonywanych jest ok. 125 000 cykli wycierania. Potem jakość stopniowo spada.
03
delikatne krawędzie pióra wycieraczek mogą zostać uszkodzone przez twarde pozostałości owadów i w wyniku przymarznięcia do szyby?
04
uszkodzone pióra wycieraczek tworzą smugi na szybie lub pozostawiają warstwę wody, piszczą lub zacinają się przy pracy?
05
smugi na szybie mogą powodować niebezpieczne oślepienia przez reflektory lub słońce? Stwarza to poważne zagrożenie.
06
wycieraczka tylnej szyby zużywa się tak samo, jak wycieraczki przedniej szyby i powinna być wymieniana razem z przednimi?