Amortyzatory Economy ich głównym zadaniem jest zapewnianie stałego kontaktu kół z nawierzchnią przy przyspieszeniu, skrętach i hamowaniu. Dodatkowo tłumią mocne drgania spowodowanie nierównościami nawierzchni oarz stabilizują nadwozie.
Półosie napędowe, przekładnie kierownicze i zestawy przegubów Economy dzięki dostosowaniu okresu trwałości do wieku nieco starszych pojazdów, są tańsze od tych oryginalnych, a jednocześnie zapewniają takie samo bezpieczeństwo.
Regeneracja fabryczna objęta jest takimi samymi normami jak w przypadku części oryginalnych, tj. z oryginalnych części używanych wybierane są elementy części, które spełniają szereg testów jakościowych, a następnie z nich powstaje regenerowana część. Proces ten gwarantuje najlepszą jakość i takie same warunki gwarancji, jak przy zakupie części oryginalnych, a także oszczędność surowców przy produkcji tych części co ma pozytywny wpływ na środowisko. Przekładnia kierownicza jest jednym z ważniejszych elementów pojazdu i odpowiada za odpowiednie przełożenie kinematyczne i dynamiczne mechanizmu kierowniczego. Najczęstszym objawem awarii przekładni jest pojawienie się luzów na kierownicy, szczególnie w jej środkowym położeniu.
Filtry przeciwpyłkowe Economy
regularna wymiana filtra jest podstawą prawidłowej pracy klimatyzacji. Ich głównym zadaniem jest oczyszczanie wpływającego z zewnątrz powietrza ze szkodliwych substancji, powstrzymywanie wywołujących alergię pyłków i zarodników, odfiltrowywanie z mikroorganizmów cząstek, które wywołują nieprzyjemne zapachy. Funkcjonalność filtrów powinna być zapewniona o każdej porze roku. Zarówno na wiosnę w przypadku dużego pylenia, latem w przypadku dużego stężenia ozonu czy zimą w przypadku dużego zagrożenia smogiem. Filtry przeciwpyłkowe Economy posiadają zawsze warstwę z węgla aktywnego i są alternatywą dla zwykłych filtrów przeciwpyłkowych.
Zapewnia optymalną koncentrację kierowcy i zapobiega przedwczesnemu zmęczeniu
Układ wydechowy jest ważnym elementem budowy samochodu, który podnosi komfort podróżowania, a zarazem pozwala na prawidłową prace silnika oraz przyczynia się do zmniejszenia ilości emitowanych przez samochód szkodliwych substancji.
Filtry cząstek stałych spełniają dwie zasadnicze funkcje. Pierwszą jest zatrzymywanie cząstek stałych wydobywających się z silnika, a drugą ich wypalanie wewnątrz filtra. Niższa cena filtrów cząstek stałych Economy wynika z możliwości wykorzystania fabrycznie regenerowanych części oryginalnych do ich produkcji przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości produktu.
Tłumiki Economy ich głównym zdaniem jest zmniejszenie emisji hałasu. Spaliny wychodzące z komory spalania z mocnymi impulsami (wybuchy) powinny być tak tłumione i rozprężane, aby nie został przekroczony określony poziom hałasu i została zachowana optymalna moc silnika. Wykorzystanie powlekanej na gorąco blachy aluminiowej zwiększa ich odporność na korozję i umożliwia zmniejszenie ilości zużywanego paliwa.
Elementy mocujące Economy są wykonane są ze stali aluminiowej powlekanej ogniowo, zamiast ze stali szlachetnej. Utrzymują układ wydechowy pod samochodem i izolują wibracje od podłogi. Zapobiegają akustycznemu rozprzestrzenianiu się wibracji.
Zastosowanie aluminiowej stali podnosi odporność na korozję
Zestawy piór wycieraczek Economy
Smugi i rozmazy lub warstwa wody na przedniej szybie to olbrzymie obciążenie dla koncentracji kierowcy. Szczególnie w nocy jego widok – a zatem i bezpieczeństwo ruchu – jest znacznie ograniczone. Aby zapobiec takiemu niebezpiecznemu pogorszeniu widoczności, pióra wycieraczek powinny być zawsze wymieniane przy pierwszych oznakach zużycia. W ofercie części Economy znajdziemy dwa rodzaje wycieraczek:
Wycieraczki Economy Aero zbudowane są z trzech elementów: elastycznego materiału zewnętrznej części gumowego pióra, odpornej na ścieranie części przy szybie oraz powłoki zmniejszającej opory tarcia. Mają płaski kształt bez konstrukcji z pałąkami co powiększa pole widoczności kierowcy oraz wąski spoiler na prawej i lewej wycieraczce. Powstają z gumowej mieszanki naturalnego kauczuku i gumy syntetycznej (EPDM). Dobrze działają w zimie poprzez wyeliminowanie pałąków i przegubów (występują w standardowych wycieraczkach).
Dobre przeniesienie siły silnika wycieraczek dzięki pozbawionego luzu połączenia ramienia i pióra wycieraczek
Lepsza zdolność wycierania w całym zakresie pióra niż w wycieraczkach Standard dzięki wstępnemu naprężeniu szyny sprężynującej
Zewnętrzne i przylegające do szyby części gumowe są tak wykonane i połączone, iż przy zmianie kierunku nieznacznie zmienia położenie bez zmiany siły docisku
Wycieraczki Economy Standard posiadają zintegrowany metalowy spoiler po stronie kierowcy oraz solidną metalową ramę. Charakteryzują się podwójną ochroną antykorozyjną przez cynkowane części metalowe z lakierem ochronnym.
Stabilne pałąki na elastycznych przegubach
Dobra zdolność wycierania w całym zakresie pióra dzięki sześciu punktom docisku pióra
Sztywna metalowa rama, gumowe pióro przy wycieraniu przylega pod optymalnym kątem do szyby
Klocki hamulcowe Economy przenoszą moment hamujący na tarcze hamulcową, a stamtąd przez felgę i oponę na nawierzchnię drogi. Energia kinetyczna jest przy tym zamieniana w ciepło. Środek cierny klocków hamulcowych łączy się z tarcza hamulcową.
Przednia oś/tylna oś
Utrzymuje niejednokrotnie bardzo wysokie temperatury tarczy hamulcowej z dala od tłoka hamulca i tym samym zapobiega tworzeniu się pęcherzyków w płynie hamulcowym i spadkowi skuteczności działania układu hamulcowego
Klocki hamulcowe są dociskane do tarczy hamulcowej ze średnią siłą 1000 kg
Wzajemne dostrojenie działania tarczy hamulcowej i klocka eliminuje zjawisko fadingu
Tarcze hamulcowe Economy redukują prędkość pojazdu lub zatrzymanie go poprzez wytworzenie razem okładzinami hamulcowymi momentu hamującego. Tarcza hamulcowa przenosi moment hamujący przez piastę koła na felgę, opony i nawierzchnię. 90% energii wnika do tarczy, która oddaje je otoczeniu.
Przy zjazdach ze wzniesień pierścień cierny osiąga temperatury od ok. 80°C do 1000°C
Dostosowana do potrzeb i okresu eksploatacji starszych samochodów
Szczęki hamulcowe Economy stosowane są w hamulcach bębnowych. Ich systematyczna wymiana ma ogromny wpływ na działanie całego układu hamulcowego. Sygnałem, że należy zadbać o szczęki hamulcowe jest niedomaganie hamulca ręcznego, czy nierówno rozkładająca się siła hamowania na tylnej osi. Technologia stosowana do ich produkcji została dopasowana do wymagań aut starszych niż 4 lata.
W skład zestawów tarcz/klocków hamulcowych wchodzą klocki/tarcze hamulcowe oraz śruby do ich montażu. Kupując zestawy tarcz/klocków hamulcowych Economy możesz zaoszczędzić nawet do – 30%.
Płyn do spryskiwaczy Economy
został odpowiednio dopasowany do wszystkich zastosowanych przez koncern lakierów samochodowych, wycieraczek, uszczelek szyb i ramek, węży i zbiorników płynu do spryskiwaczy, plastików i szkła, włącznie z chromowanymi częściami karoserii. Dopasowanie do części wykonanych z polikarbonatu zapobiega skłonności do powstawania rys i uszkodzenie elementów.
Wybierając płyn do spryskiwaczy warto zwrócić uwagę na jego skład – czy nie zawiera wysokiego poziomu szkodliwego metanolu. Dlaczego używanie płynu opartego na metanolu jest niebezpieczne? Częste używanie płynu do spryskiwaczy np. w czasie złej pogody powoduje przedostanie się metanolu do wnętrza samochodu. Metanol przenika przez nasza skórę i wpływa bezpośrednio na układ nerwowy i wzrokowy osób znajdujących się w samochodzie. Już 10 ml dawka może powodować poważne problemy ze wzrokiem kłopoty z oddychaniem, a nawet zaburzenia pracy nerek.
Główną różnicą pomiędzy płynem do spryskiwaczy Economy, a oryginalnym jest temperatura krystalizacji, która w oryginalnym płynie do spryskiwaczy Grupy Volkswagen wynosi do –70°C, a w płynie Economy do –50°C . Płyn do spryskiwaczy Economy nie posiada metanolu i jest rekomendowany do dysz o płaskim strumieniu rozpylania. Zapobiega on odkładaniu kamienia w dyszach i przewodach systemu spryskiwaczy. Charakteryzuje się bardzo dużą skutecznością czyszcząca, umożliwia łatwe usuwanie pozostałości nawet po wosku i tłuszczu oraz utrzymuje optymalną lepkość nawet w niskich temperaturach (do –50°C).
Numer części | Prąd uruchamiania w ujemnych temperaturach A (DIN) | Pojemność | Waga [kg] |
Głębokość [mm] |
Wysokość [mm] |
Szerokość pudełka [mm] |
Rozmiar obudowy |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
JZW 915 105 | 300 Ah | 61 | 16,4 max | 175 -173 | 190 – 187 | 229 – 227 | H5 | LN2 |
JZW 915 105 A | 350 Ah | 72 | 19,4 max | 175 -173 | 190 – 187 | 265 – 262 | H6 | LN3 |
JZW 915 105 C | 200 Ah | 44 | 13,2 max | 175 -173 | 190 – 187 | 194 -192 | H4 | LN1 |
JZW 915 105 D | 175 Ah | 36 | 11,0 max | 175 -173 | 190 – 187 | 161 +/- | H3 | LN0 |
JZW 915 105 E | 420 Ah | 95 | 25,2 max | 175 -173 | 190 – 187 | 340 – 335 | H8 | LN5 |
Numer części | Prąd uruchamiania w ujemnych temperaturach A (DIN) | Pojemność | Waga [kg] |
Głębokość [mm] |
Wysokość [mm] |
Szerokość pudełka [mm] |
Rozmiar obudowy |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
JZW 915 105 AB | 300 Ah | 59 | 17,0 max | 175 | 190 | 194 – 192 | H5 | LN2 |
JZW 915 105 AC | 400 Ah | 70 | 20,34 max | 180 | 190 | 265 -262 | H6 | LN3 |
JZW 915 105 AD | 420 Ah | 79 | 21,9 max | 175 | 190 | 302-297 | H7 | LN4 |
JZW 915 105 AE | 500 Ah | 93 | 24,04 max | 175 | 190 | 340 -335 | H8 | LN5 |
Alternatory stanowią jeden z kluczowych elementów układu elektrycznego w każdym samochodzie. To dzięki niemu podczas pracy silnika prąd jest wytwarzany, a następnie magazynowany w akumulatorze. Sprawne działanie alternatora chroni przed szybkim rozładowywaniem się akumulatora lub wręcz jego nieodwracalnym uszkodzeniem.
Rozrusznik pełni w samochodzie ważną funkcję i jest jednym z najbardziej wymagających odbiorców energii elektrycznej z akumulatora. Pobór prądu odbywa się w krótkich okresach w trakcie uruchamiania silnika auta. W momencie przekręcania kluczyka w stacyjce rozrusznik samochodowy musi zapewnić silnikowi rozruch.
Sprężarka klimatyzacji dzięki dużej wydajności chłodzenia zapewnia preferowany klimat we wnętrzu pojazdu. To z kolei poprawia koncentrację kierowcy i przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drodze. Dzięki precyzyjnemu dopasowaniu współpracujących zespołów sprężarka klimatyzacji jest gazoszczelna, posiada również dokładną, a dzięki temu odpowiednią regulację wydajności chłodzenia.
Wysoce złożone elementy, takie jak skrzynie biegów, zawierają cenne surowce i do produkcji wymagają dużo energii. Konieczność oszczędzania surowców i energii nieodnawialnej sprawia, że regeneracja używanych skrzyń biegów jest bardzo ważna, zarówno pod względem ekonomicznym, jak i ekologicznym. Ponowne użycie nienaruszonych elementów skrzyni biegów oszczędza zasoby i zmniejsza emisję CO₂, jednocześnie obniżając zapotrzebowanie na energię pierwotną o ponad 75% w porównaniu z produkcją nowej kompletnej skrzyni biegów. To pozwala nam oferować naszym klientom produkty, które są nie tylko tańsze, ale mają wyższą jakość.