Żywotność akumulatora zależy od wielu czynników, między innymi od tego, jak często eksploatowany jest pojazd. Znaczenie ma również długość pokonywanych tras. Jeżeli są one krótkie, akumulator nie jest wystarczająco doładowywany. Wpływa to bezpośrednio na szybsze rozładowywanie się i jego trwałość.
Ekonomiczne akumulatory rozruchowe ołowiowo-wapniowe zostały opracowane specjalnie dla pojazdów od piątego roku życia i produkowane są dla pojazdów Grupy Volkswagen.
Podstawą do zaprojektowania baterii ołowiowo-wapniowych o zapłonie iskrowym są oryginalne akumulatory rozruchowe, w tym ich funkcje bezpieczeństwa, takie jak blokada cofania, zoptymalizowana pokrywa pochylenia, odporność na wibracje i wskaźnik kwasowości. Ich niższe ceny wynikają z niewielkiej redukcji zawartości ołowiu, która jednak pozostaje o 20% większa niż produktów wielu konkurentów.
Ta modyfikacja nie ma wpływu na doskonałą niezawodność baterii. Akumulatory rozruchowe ołowiowo-wapniowe Economy są niezawodne w działaniu w najróżniejszych warunkach pogodowych i temperaturowych.
Ekonomiczne akumulatory rozruchowe typu start-stop zostały specjalnie zaprojektowane dla pojazdów od czwartego roku życia, które są wyposażone w układy start-stop i odzyskiwanie energii. Są dostępne w pojemnościach 59, 70, 79 i 93 Ah. Akumulatory rozruchowe typu start-stop są tańsze niż oryginalne akumulatory rozruchowe i są zatwierdzone do użytku w prawie wszystkich modelach marek samochodów osobowych Volkswagen, SEAT, ŠKODA i Volkswagen Samochody Użytkowe.
Nie mogą one jednak być instalowane w przedziałach dla pasażerów lub pojazdach wyposażonych w grzejniki blokowe.
Smugi i rozmazy lub warstwa wody na przedniej szybie to olbrzymie obciążenie dla koncentracji kierowcy. Szczególnie w nocy jego widok – a zatem i bezpieczeństwo ruchu – jest znacznie ograniczone. Aby zapobiec takiemu niebezpiecznemu pogorszeniu widoczności, pióra wycieraczek powinny być zawsze wymieniane przy pierwszych oznakach zużycia.
Wycieraczki Economy Aero oferują najlepsze rozwiązanie dla kierowców pojazdów od czwartego roku życia. Są bardzo trwałe, posiadają doskonałe właściwości techniczne i doskonały skład materiału, a także zwiększają komfort jazdy. Wycieraczki Economy Aero są wyposażone między innymi w precyzyjną, elastyczną szynę, która zapewnia równomierny rozkład siły i stały poziom ciśnienia. Ich innowacyjna i elegancka konstrukcja ogranicza do minimum hałas powodowany przez wiatr. Trójskładnikowa guma wycieraczki z odporną na ścieranie gumową wargą zapewnia doskonałą wydajność wycierania przy długich okresach użytkowania. Specjalny stop ze stali sprężynowej stosowany w wycieraczkach Economy Aero jest wyjątkowo odporny na korozję. Z powodu niskiej szybkości zużycia wycieraczki Aero należy wymieniać rzadziej niż zwykle.
A kiedy nadejdzie czas, ich sprytna konstrukcja sprawia, że wymiana jest łatwa i przyjazna dla klienta. Wycieraczki o standardowej klasie ekonomicznej ze względu na optymalny skład materiału i jakość wykonania, niezawodnie zapewniają długą żywotność i niskie zużycie. Ponadto, dzięki sześciu punktom nacisku wzdłuż ostrza, zapewniają dobrą wydajność wycierania. Trójskładnikowa guma wycieraczki z gumową wargą odporną na ścieranie zapewnia dobrą skuteczność wycierania podczas długich okresów użytkowania. Zintegrowany plastikowy lub metalowy spojler po stronie kierowcy zapewnia wysoki stopień nacisku na przednią szybę.
Alternatory stanowią jeden z kluczowych elementów układu elektrycznego w każdym samochodzie. To dzięki niemu podczas pracy silnika prąd jest wytwarzany, a następnie magazynowany w akumulatorze. Sprawne działanie alternatora chroni przed szybkim rozładowywaniem się akumulatora lub wręcz jego nieodwracalnym uszkodzeniem.
Rozrusznik pełni w samochodzie ważną funkcję i jest jednym z najbardziej wymagających odbiorców energii elektrycznej z akumulatora. Pobór prądu odbywa się w krótkich okresach w trakcie uruchamiania silnika auta. W momencie przekręcania kluczyka w stacyjce rozrusznik samochodowy musi zapewnić silnikowi rozruch. Wszystkie alternatory i rozruszniki Economy przechodzą szereg testów, które przed wydaniem decyzji o dopuszczeniu technicznym części poddawane są szczegółowej analizie. Technologia produkcji tych części dopasowana jest do wymagań samochodów starszych niż 4 lata. Dzięki mniejszemu zużyciu surowców naturalnych do ich produkcji rozruszniki i alternatory Economy są przyjazne dla środowiska. Co więcej, optymalne dopasowanie tych części oraz możliwość wymiany całego podzespołu, pozwalają na zmniejszenie kosztów naprawy.
Sprężarka klimatyzacji Economy dzięki dużej wydajności chłodzenia zapewnia preferowany klimat we wnętrzu pojazdu. To z kolei poprawia koncentrację kierowcy i przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drodze. Dzięki precyzyjnemu dopasowaniu współpracujących zespołów sprężarka klimatyzacji jest gazoszczelna, posiada również dokładną, a dzięki temu odpowiednią regulację wydajności chłodzenia.
Tarcze hamulcowe Volkswagen Economy są dla Państwa (jako klientów segmentu II/III) najlepszym rozwiązaniem, ponieważ są dokładnie dopasowane do wymagań starszych samochodów oraz zostały wyprodukowane zgodnie z wysokimi standardami jakościowymi Volkswagena. Są dostosowane do mocy silnika, masy i prędkości maksymalnej samochodu.
Mają Państwo zatem pewność, że samochód może hamować bezpiecznie. W ekstremalnych sytuacjach mogą Państwo w pełni polegać na swoich hamulcach ponieważ niezawodnie reagują także w ekstremalnych temperaturach. Są ważną częścią dostrojonego wzajemnie układu zawieszenia (opony, hamulce, amortyzatory). Układ zawieszenia może tylko wtedy optymalnie spełniać swoją funkcję, gdy trzy komponenty– opony, hamulce i amortyzatory są w nienagannym stanie technicznym.
Klocki hamulcowe mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Częstotliwość ich wymiany zależy od wielu czynników, między innymi od stylu jazdy i terenu po którym się poruszamy. Kierowcy jeżdżący po mieście powinni wymieniać klocki co 15-25 tys. km, jeżdżąc po trasach długich co 50 tys. km. Klocki hamulcowe Economy gwarantują prawidłowe funkcjonowanie samochodu i niezawodność w czasie hamowania. Są odporne na działanie wysokich temperatur i zapewniają niezmienny nacisk pedału hamulca, co ogranicza jego wibrację i podnosi komfort podróżowania. Materiały, z których są wyprodukowane klocki hamulcowe Economy zapobiegają drganiom pedału hamulca i wytwarzaniu dymu.
〉〉〉 Wersje dla poszczególnych osi przednia oś/tylna oś
〉〉〉 Izolacja termiczna utrzymuje niejednokrotnie bardzo wysokie temperatury tarczy hamulcowej z dala od tłoka hamulca i tym samym zapobiega tworzeniu się pęcherzyków w płynie hamulcowym i spadkowi skuteczności działania układu hamulcowego
〉〉〉 Wysokie obciążenie ściskające klocki hamulcowe są dociskane do tarczy hamulcowej ze średnią siłą 1000 kg
〉〉〉 Sprawność działania także w ekstremalnych sytuacjach wysoka/niska temperatura, duże obciążenia itp.
〉〉〉 Niezmienny nacisk na pedał przy każdym hamowaniu dzięki samoregulacji wzajemne dostrojenie działania tarczy hamulcowej i klocka eliminuje zjawisko fadingu
〉〉〉 Odpowiednia współpraca z tarczą hamulcową i innymi komponentami układu hamulcowego
Za komfort podczas jazdy odpowiada układ tłumiący, czyli amortyzatory. Dzięki nim nierówności i drgania nie są przenoszone na kabinę pasażerską. Amortyzatory Economy oferują znormalizowane zachowanie tłumienia, które zostało dostosowane do potrzeb starszych pojazdów. Nie wpływa to jednak na bezpieczeństwo utrzymania odpowiednio reagującego układu kierowniczego, stabilnego pokonywania zakrętów, optymalnej trakcji i niezawodnej skuteczności hamowania.
Amortyzatory Economy optymalnie współdziałają z pozostałymi dwoma elementami „trójkąta bezpieczeństwa” pojazdu, a mianowicie z oponami i hamulcami. Oznacza to, że systemy bezpieczeństwa ABS i EPS pozostają w pełni funkcjonalne. Zasadniczą różnicą pomiędzy amortyzatorami Economy, a amortyzatorami oryginalnymi jest zastosowanie tańszych materiałów oraz rezygnacja z optymalizacji masy produktów. Oznacza to, że amortyzatory są nieco cięższe i zarazem tańsze niż ich oryginalne odpowiedniki. Pomimo tego, że zostały użyte tańsze materiały do produkcji części ich jakość pozostaje niezmienna i pozwala zapewnić stabilność podczas pokonywania zakrętów.
Wały napędowe, półosie i zestawy przegubów Economy dzięki dostosowaniu okresu trwałości do wieku nieco starszych pojazdów, są tańsze od tych oryginalnych, a jednocześnie zapewniają takie samo bezpieczeństwo. Regeneracja fabryczna objęta jest takimi samymi normami jak w przypadku części oryginalnych, tj. z oryginalnych części używanych wybierane są elementy części, które spełniają szereg testów jakościowych, a następnie z nich powstaje regenerowana część. Proces ten gwarantuje najlepszą jakość i takie same warunki gwarancji, jak przy zakupie części oryginalnych, a także oszczędność surowców przy produkcji tych części co ma pozytywny wpływ na środowisko. Przekładnia kierownicza jest jednym z ważniejszych elementów pojazdu i odpowiada za odpowiednie przełożenie kinematyczne i dynamiczne mechanizmu kierowniczego. Najczęstszym objawem awarii przekładni jest pojawienie się luzów na kierownicy, szczególnie w jej środkowym położeniu.
Tłumiki Economy pozwalają na znaczną redukcję kosztów naprawy przy jednoczesnym wydłużeniu żywotności pojazdu. Wykorzystanie powlekanej na gorąco blachy aluminiowej zwiększa ich odporność na korozję i umożliwia zmniejszenie ilości zużywanego paliwa.
Tłumiki Economy podlegają rygorystycznym procedurom kontrolnym i wysokim standardom jakości Grupy Volkswagen. Wszystkie komponenty każdego układu wydechowego są dokładnie skoordynowane, co zapewnia cichszą izolację akustyczną niż wymagają przepisy dotyczące emisji hałasu. Elementy mocujące Economy do układów wydechowych, dopasowane są do wymagań samochodów starszych niż 4 lata. W odróżnieniu od części oryginalnych, wykonane są ze stali aluminiowej powlekanej ogniowo, zamiast ze stali szlachetnej. Gumowe elementy są optymalnie dostosowane do części Economy. Tak jak ich oryginalne odpowiedniki wykonane są z kauczuku etylenowo propylenowo-dienowego.
Czyste powietrze oznacza lepsze bezpieczeństwo na drodze. W końcu, gdy filtry pyłu i pyłków przestaną działać prawidłowo, jakość powietrza we wnętrzach pojazdów zostanie skażona zanieczyszczeniami za pomocą systemów klimatyzacji i wentylacji. Zanieczyszczenia te powodują zaparowanie szyb i prowadzą do zmęczenia kierowcy i utraty koncentracji. Co więcej, w miesiącach wiosennych i letnich ryzyko wypadków wśród osób uczulonych na pyłki wzrasta o około 30 procent. W rzeczywistości jedno szybkie kichnięcie, a kierowca „jedzie w ciemno” przez wiele metrów – z nieobliczalnymi konsekwencjami.
Dlatego tak ważne jest, aby filtr przeciwpyłkowy wymieniany był co 20 000 km lub co roku. Ekonomiczne filtry przeciwpyłkowe z warstwą węgla aktywnego zapewniają idealną kombinację ochrony przed pyłem i gazem, co wpływa pozytywnie na koncentrację kierowcy oraz zapewnia pełne bezpieczeństwo i ochronę wszystkich podróżujących.
Bezpieczna podróż samochodem zależy w dużej mierze od czasu reakcji kierowcy na zaistniałe niebezpieczeństwo. Czas ten ulega zdecydowanemu wydłużeniu jeśli widoczność z kabiny jest ograniczona, poprzez wodę i brud zalegające na szybach. Aby się go pozbyć potrzebne są zarówno dobre wycieraczki jak i skuteczny płyn, który zmiękczy i odtłuści powierzchnię szyby.
Wybierając płyn do spryskiwaczy warto zwrócić uwagę na jego skład – czy nie zawiera wysokiego poziomu szkodliwego metanolu.
Częste używanie płynu do spryskiwaczy np. W czasie złej pogody powoduje przedostanie się metanolu do wnętrza samochodu. Metanol przenika przez nasza skórę i wpływa bezpośrednio na układ nerwowy i wzrokowy osób znajdujących się w samochodzie. Już 10 ml dawka może powodować poważne problemy ze wzrokiem kłopoty z oddychaniem, a nawet zaburzenia pracy nerek. Główną różnicą pomiędzy płynem do spryskiwaczy Economy, a oryginalnym jest temperatura krystalizacji, która w oryginalnym płynie do spryskiwaczy Grupy Volkswagen wynosi do –75°C, a w płynie Economy do –50°C . Płyn do spryskiwaczy Economy nie posiada metanolu i jest rekomendowany do dysz o płaskim strumieniu rozpylania. Zapobiega on odkładaniu kamienia w dyszach i przewodach systemu spryskiwaczy. Charakteryzuje się bardzo dużą skutecznością czyszcząca, umożliwia łatwe usuwanie pozostałości nawet po wosku i tłuszczu oraz utrzymuje optymalną lepkość nawet w niskich temperaturach (do –50°C).
Głównymi zadaniami oleju silnikowego jest smarowanie silników spalinowych, redukcja tarcia pomiędzy ruchomymi częściami, zminimalizowanie zużycia i poziomu hałasu, ochrona przed kwaśną korozją, a także oczyszczanie silnika z resztek po procesie spalania, osadów i opiłków.
Oleje silnikowe Economy przeznaczone są do samochodów ze starszymi konstrukcjami silników benzynowych i Diesla bez filtra cząstek stałych oraz niewyposażonych w pompowtryskiwacze. Olej silnikowy Economy posiada optymalną lepkość w różnych warunkach pracy, dzięki czemu dba o smarowanie silnika nawet przy ekstremalnych temperaturach zewnętrznych. Warstwa smarująca oleju Economy redukuje tarcie i zwiększa efektywność pracy silnika, a tym samym powoduje oszczędność paliwa. Dzięki zdolności do szybkiego pobierania ciepła i jego ponownego oddawania oryginalny olej Economy dba o niezawodne chłodzenie części narażonych na pracę w wysokich temperaturach. Stosując olej silnikowy Economy zapewniamy ochronę silnika przed przedwczesnym zużyciem, redukując do minimum tarcie występujące pomiędzy ruchomymi częściami. Lepkość oleju silnikowego Economy to 10W–40 zgodnie z normą 501./505.00 Grupy Volkswagen.
Grupa Volkswagen posiada również atrakcyjną ofertę Oryginalnych Olejów Silnikowych prowadzonych we współpracy z Koncernem BP. W ramach niej w ofercie znajdują się również m.in. oleje 5W–30, 5W–30 (Longlife III), 0W–30, 0W–20 (Longlife IV) i inne. Ponadto w ofercie znajdują się najbardziej popularne 5W–30 w limitowanej szacie graficznej dedykowanej każdej z marek w opakowaniach 1l na tzw. „dolewkę”. O ofertę zapytaj najbliższy Autoryzowany Serwis Grupy Volkswagen.
Zapraszamy również do odwiedzenia strony Spytaj Mechanika.
Każde auto z silnikiem benzynowym potrzebuje świec zapłonowych. Jak sama nazwa wskazuje– pełnią one rolę zapalnika. Od świec zapłonowych zależy nie tylko kondycja silnika, ale także możliwość uruchomienia go. Świece Economy są dostosowane do mniejszych wymagań nieco starszych pojazdów, dzięki czemu cena tych części jest niższa. Nie wpływa to jednak na ich jakość i niezawodność – świece Economy zapewniają stabilny zapłon oraz ekonomiczne, czyste i całkowite spalanie mieszanki paliw. Dbają również o optymalne spalanie i nie przegrzewają się. Dzięki doskonałemu rozpraszaniu ciepła, części te utrzymują optymalną temperaturę pracy.
Żywotność akumulatora zależy od wielu czynników, między innymi od tego, jak często eksploatowany jest pojazd. Znaczenie ma również długość pokonywanych tras. Jeżeli są one krótkie, akumulator nie jest wystarczająco doładowywany. Wpływa to bezpośrednio na szybsze rozładowywanie się i jego trwałość.
Ekonomiczne akumulatory rozruchowe ołowiowo-wapniowe zostały opracowane specjalnie dla pojazdów od piątego roku życia i produkowane są dla pojazdów Grupy Volkswagen.
Podstawą do zaprojektowania baterii ołowiowo-wapniowych o zapłonie iskrowym są oryginalne akumulatory rozruchowe, w tym ich funkcje bezpieczeństwa, takie jak blokada cofania, zoptymalizowana pokrywa pochylenia, odporność na wibracje i wskaźnik kwasowości. Ich niższe ceny wynikają z niewielkiej redukcji zawartości ołowiu, która jednak pozostaje o 20% większa niż produktów wielu konkurentów.
Ta modyfikacja nie ma wpływu na doskonałą niezawodność baterii. Akumulatory rozruchowe ołowiowo-wapniowe Economy są niezawodne w działaniu w najróżniejszych warunkach pogodowych i temperaturowych.
Ekonomiczne akumulatory rozruchowe typu start-stop zostały specjalnie zaprojektowane dla pojazdów od czwartego roku życia, które są wyposażone w układy start-stop i odzyskiwanie energii. Są dostępne w pojemnościach 59, 70, 79 i 93 Ah. Akumulatory rozruchowe typu start-stop są tańsze niż oryginalne akumulatory rozruchowe i są zatwierdzone do użytku w prawie wszystkich modelach marek samochodów osobowych Volkswagen, SEAT, ŠKODA i Volkswagen Samochody Użytkowe.
Nie mogą one jednak być instalowane w przedziałach dla pasażerów lub pojazdach wyposażonych w grzejniki blokowe.
Smugi i rozmazy lub warstwa wody na przedniej szybie to olbrzymie obciążenie dla koncentracji kierowcy. Szczególnie w nocy jego widok – a zatem i bezpieczeństwo ruchu – jest znacznie ograniczone. Aby zapobiec takiemu niebezpiecznemu pogorszeniu widoczności, pióra wycieraczek powinny być zawsze wymieniane przy pierwszych oznakach zużycia.
Wycieraczki Economy Aero oferują najlepsze rozwiązanie dla kierowców pojazdów od czwartego roku życia. Są bardzo trwałe, posiadają doskonałe właściwości techniczne i doskonały skład materiału, a także zwiększają komfort jazdy. Wycieraczki Economy Aero są wyposażone między innymi w precyzyjną, elastyczną szynę, która zapewnia równomierny rozkład siły i stały poziom ciśnienia. Ich innowacyjna i elegancka konstrukcja ogranicza do minimum hałas powodowany przez wiatr. Trójskładnikowa guma wycieraczki z odporną na ścieranie gumową wargą zapewnia doskonałą wydajność wycierania przy długich okresach użytkowania. Specjalny stop ze stali sprężynowej stosowany w wycieraczkach Economy Aero jest wyjątkowo odporny na korozję. Z powodu niskiej szybkości zużycia wycieraczki Aero należy wymieniać rzadziej niż zwykle.
A kiedy nadejdzie czas, ich sprytna konstrukcja sprawia, że wymiana jest łatwa i przyjazna dla klienta. Wycieraczki o standardowej klasie ekonomicznej ze względu na optymalny skład materiału i jakość wykonania, niezawodnie zapewniają długą żywotność i niskie zużycie. Ponadto, dzięki sześciu punktom nacisku wzdłuż ostrza, zapewniają dobrą wydajność wycierania. Trójskładnikowa guma wycieraczki z gumową wargą odporną na ścieranie zapewnia dobrą skuteczność wycierania podczas długich okresów użytkowania. Zintegrowany plastikowy lub metalowy spojler po stronie kierowcy zapewnia wysoki stopień nacisku na przednią szybę.
Alternatory stanowią jeden z kluczowych elementów układu elektrycznego w każdym samochodzie. To dzięki niemu podczas pracy silnika prąd jest wytwarzany, a następnie magazynowany w akumulatorze. Sprawne działanie alternatora chroni przed szybkim rozładowywaniem się akumulatora lub wręcz jego nieodwracalnym uszkodzeniem.
Rozrusznik pełni w samochodzie ważną funkcję i jest jednym z najbardziej wymagających odbiorców energii elektrycznej z akumulatora. Pobór prądu odbywa się w krótkich okresach w trakcie uruchamiania silnika auta. W momencie przekręcania kluczyka w stacyjce rozrusznik samochodowy musi zapewnić silnikowi rozruch. Wszystkie alternatory i rozruszniki Economy przechodzą szereg testów, które przed wydaniem decyzji o dopuszczeniu technicznym części poddawane są szczegółowej analizie. Technologia produkcji tych części dopasowana jest do wymagań samochodów starszych niż 4 lata. Dzięki mniejszemu zużyciu surowców naturalnych do ich produkcji rozruszniki i alternatory Economy są przyjazne dla środowiska. Co więcej, optymalne dopasowanie tych części oraz możliwość wymiany całego podzespołu, pozwalają na zmniejszenie kosztów naprawy.
Sprężarka klimatyzacji Economy dzięki dużej wydajności chłodzenia zapewnia preferowany klimat we wnętrzu pojazdu. To z kolei poprawia koncentrację kierowcy i przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa na drodze. Dzięki precyzyjnemu dopasowaniu współpracujących zespołów sprężarka klimatyzacji jest gazoszczelna, posiada również dokładną, a dzięki temu odpowiednią regulację wydajności chłodzenia.
Tarcze hamulcowe Volkswagen Economy są dla Państwa (jako klientów segmentu II/III) najlepszym rozwiązaniem, ponieważ są dokładnie dopasowane do wymagań starszych samochodów oraz zostały wyprodukowane zgodnie z wysokimi standardami jakościowymi Volkswagena. Są dostosowane do mocy silnika, masy i prędkości maksymalnej samochodu.
Mają Państwo zatem pewność, że samochód może hamować bezpiecznie. W ekstremalnych sytuacjach mogą Państwo w pełni polegać na swoich hamulcach ponieważ niezawodnie reagują także w ekstremalnych temperaturach. Są ważną częścią dostrojonego wzajemnie układu zawieszenia (opony, hamulce, amortyzatory). Układ zawieszenia może tylko wtedy optymalnie spełniać swoją funkcję, gdy trzy komponenty– opony, hamulce i amortyzatory są w nienagannym stanie technicznym.
Klocki hamulcowe mają ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Częstotliwość ich wymiany zależy od wielu czynników, między innymi od stylu jazdy i terenu po którym się poruszamy. Kierowcy jeżdżący po mieście powinni wymieniać klocki co 15-25 tys. km, jeżdżąc po trasach długich co 50 tys. km. Klocki hamulcowe Economy gwarantują prawidłowe funkcjonowanie samochodu i niezawodność w czasie hamowania. Są odporne na działanie wysokich temperatur i zapewniają niezmienny nacisk pedału hamulca, co ogranicza jego wibrację i podnosi komfort podróżowania. Materiały, z których są wyprodukowane klocki hamulcowe Economy zapobiegają drganiom pedału hamulca i wytwarzaniu dymu.
〉〉〉 Wersje dla poszczególnych osi przednia oś/tylna oś
〉〉〉 Izolacja termiczna utrzymuje niejednokrotnie bardzo wysokie temperatury tarczy hamulcowej z dala od tłoka hamulca i tym samym zapobiega tworzeniu się pęcherzyków w płynie hamulcowym i spadkowi skuteczności działania układu hamulcowego
〉〉〉 Wysokie obciążenie ściskające klocki hamulcowe są dociskane do tarczy hamulcowej ze średnią siłą 1000 kg
〉〉〉 Sprawność działania także w ekstremalnych sytuacjach wysoka/niska temperatura, duże obciążenia itp.
〉〉〉 Niezmienny nacisk na pedał przy każdym hamowaniu dzięki samoregulacji wzajemne dostrojenie działania tarczy hamulcowej i klocka eliminuje zjawisko fadingu
〉〉〉 Odpowiednia współpraca z tarczą hamulcową i innymi komponentami układu hamulcowego
Za komfort podczas jazdy odpowiada układ tłumiący, czyli amortyzatory. Dzięki nim nierówności i drgania nie są przenoszone na kabinę pasażerską. Amortyzatory Economy oferują znormalizowane zachowanie tłumienia, które zostało dostosowane do potrzeb starszych pojazdów. Nie wpływa to jednak na bezpieczeństwo utrzymania odpowiednio reagującego układu kierowniczego, stabilnego pokonywania zakrętów, optymalnej trakcji i niezawodnej skuteczności hamowania.
Amortyzatory Economy optymalnie współdziałają z pozostałymi dwoma elementami „trójkąta bezpieczeństwa” pojazdu, a mianowicie z oponami i hamulcami. Oznacza to, że systemy bezpieczeństwa ABS i EPS pozostają w pełni funkcjonalne. Zasadniczą różnicą pomiędzy amortyzatorami Economy, a amortyzatorami oryginalnymi jest zastosowanie tańszych materiałów oraz rezygnacja z optymalizacji masy produktów. Oznacza to, że amortyzatory są nieco cięższe i zarazem tańsze niż ich oryginalne odpowiedniki. Pomimo tego, że zostały użyte tańsze materiały do produkcji części ich jakość pozostaje niezmienna i pozwala zapewnić stabilność podczas pokonywania zakrętów.
Wały napędowe, półosie i zestawy przegubów Economy dzięki dostosowaniu okresu trwałości do wieku nieco starszych pojazdów, są tańsze od tych oryginalnych, a jednocześnie zapewniają takie samo bezpieczeństwo. Regeneracja fabryczna objęta jest takimi samymi normami jak w przypadku części oryginalnych, tj. z oryginalnych części używanych wybierane są elementy części, które spełniają szereg testów jakościowych, a następnie z nich powstaje regenerowana część. Proces ten gwarantuje najlepszą jakość i takie same warunki gwarancji, jak przy zakupie części oryginalnych, a także oszczędność surowców przy produkcji tych części co ma pozytywny wpływ na środowisko. Przekładnia kierownicza jest jednym z ważniejszych elementów pojazdu i odpowiada za odpowiednie przełożenie kinematyczne i dynamiczne mechanizmu kierowniczego. Najczęstszym objawem awarii przekładni jest pojawienie się luzów na kierownicy, szczególnie w jej środkowym położeniu.
Tłumiki Economy pozwalają na znaczną redukcję kosztów naprawy przy jednoczesnym wydłużeniu żywotności pojazdu. Wykorzystanie powlekanej na gorąco blachy aluminiowej zwiększa ich odporność na korozję i umożliwia zmniejszenie ilości zużywanego paliwa.
Tłumiki Economy podlegają rygorystycznym procedurom kontrolnym i wysokim standardom jakości Grupy Volkswagen. Wszystkie komponenty każdego układu wydechowego są dokładnie skoordynowane, co zapewnia cichszą izolację akustyczną niż wymagają przepisy dotyczące emisji hałasu. Elementy mocujące Economy do układów wydechowych, dopasowane są do wymagań samochodów starszych niż 4 lata. W odróżnieniu od części oryginalnych, wykonane są ze stali aluminiowej powlekanej ogniowo, zamiast ze stali szlachetnej. Gumowe elementy są optymalnie dostosowane do części Economy. Tak jak ich oryginalne odpowiedniki wykonane są z kauczuku etylenowo propylenowo-dienowego.
Czyste powietrze oznacza lepsze bezpieczeństwo na drodze. W końcu, gdy filtry pyłu i pyłków przestaną działać prawidłowo, jakość powietrza we wnętrzach pojazdów zostanie skażona zanieczyszczeniami za pomocą systemów klimatyzacji i wentylacji. Zanieczyszczenia te powodują zaparowanie szyb i prowadzą do zmęczenia kierowcy i utraty koncentracji. Co więcej, w miesiącach wiosennych i letnich ryzyko wypadków wśród osób uczulonych na pyłki wzrasta o około 30 procent. W rzeczywistości jedno szybkie kichnięcie, a kierowca „jedzie w ciemno” przez wiele metrów – z nieobliczalnymi konsekwencjami.
Dlatego tak ważne jest, aby filtr przeciwpyłkowy wymieniany był co 20 000 km lub co roku. Ekonomiczne filtry przeciwpyłkowe z warstwą węgla aktywnego zapewniają idealną kombinację ochrony przed pyłem i gazem, co wpływa pozytywnie na koncentrację kierowcy oraz zapewnia pełne bezpieczeństwo i ochronę wszystkich podróżujących.
Bezpieczna podróż samochodem zależy w dużej mierze od czasu reakcji kierowcy na zaistniałe niebezpieczeństwo. Czas ten ulega zdecydowanemu wydłużeniu jeśli widoczność z kabiny jest ograniczona, poprzez wodę i brud zalegające na szybach. Aby się go pozbyć potrzebne są zarówno dobre wycieraczki jak i skuteczny płyn, który zmiękczy i odtłuści powierzchnię szyby.
Wybierając płyn do spryskiwaczy warto zwrócić uwagę na jego skład – czy nie zawiera wysokiego poziomu szkodliwego metanolu.
Częste używanie płynu do spryskiwaczy np. W czasie złej pogody powoduje przedostanie się metanolu do wnętrza samochodu. Metanol przenika przez nasza skórę i wpływa bezpośrednio na układ nerwowy i wzrokowy osób znajdujących się w samochodzie. Już 10 ml dawka może powodować poważne problemy ze wzrokiem kłopoty z oddychaniem, a nawet zaburzenia pracy nerek. Główną różnicą pomiędzy płynem do spryskiwaczy Economy, a oryginalnym jest temperatura krystalizacji, która w oryginalnym płynie do spryskiwaczy Grupy Volkswagen wynosi do –75°C, a w płynie Economy do –50°C . Płyn do spryskiwaczy Economy nie posiada metanolu i jest rekomendowany do dysz o płaskim strumieniu rozpylania. Zapobiega on odkładaniu kamienia w dyszach i przewodach systemu spryskiwaczy. Charakteryzuje się bardzo dużą skutecznością czyszcząca, umożliwia łatwe usuwanie pozostałości nawet po wosku i tłuszczu oraz utrzymuje optymalną lepkość nawet w niskich temperaturach (do –50°C).
Głównymi zadaniami oleju silnikowego jest smarowanie silników spalinowych, redukcja tarcia pomiędzy ruchomymi częściami, zminimalizowanie zużycia i poziomu hałasu, ochrona przed kwaśną korozją, a także oczyszczanie silnika z resztek po procesie spalania, osadów i opiłków.
Oleje silnikowe Economy przeznaczone są do samochodów ze starszymi konstrukcjami silników benzynowych i Diesla bez filtra cząstek stałych oraz niewyposażonych w pompowtryskiwacze. Olej silnikowy Economy posiada optymalną lepkość w różnych warunkach pracy, dzięki czemu dba o smarowanie silnika nawet przy ekstremalnych temperaturach zewnętrznych. Warstwa smarująca oleju Economy redukuje tarcie i zwiększa efektywność pracy silnika, a tym samym powoduje oszczędność paliwa. Dzięki zdolności do szybkiego pobierania ciepła i jego ponownego oddawania oryginalny olej Economy dba o niezawodne chłodzenie części narażonych na pracę w wysokich temperaturach. Stosując olej silnikowy Economy zapewniamy ochronę silnika przed przedwczesnym zużyciem, redukując do minimum tarcie występujące pomiędzy ruchomymi częściami. Lepkość oleju silnikowego Economy to 10W–40 zgodnie z normą 501./505.00 Grupy Volkswagen.
Grupa Volkswagen posiada również atrakcyjną ofertę Oryginalnych Olejów Silnikowych prowadzonych we współpracy z Koncernem BP. W ramach niej w ofercie znajdują się również m.in. oleje 5W–30, 5W–30 (Longlife III), 0W–30, 0W–20 (Longlife IV) i inne. Ponadto w ofercie znajdują się najbardziej popularne 5W–30 w limitowanej szacie graficznej dedykowanej każdej z marek w opakowaniach 1l na tzw. „dolewkę”. O ofertę zapytaj najbliższy Autoryzowany Serwis Grupy Volkswagen.
Zapraszamy również do odwiedzenia strony Spytaj Mechanika.
Każde auto z silnikiem benzynowym potrzebuje świec zapłonowych. Jak sama nazwa wskazuje– pełnią one rolę zapalnika. Od świec zapłonowych zależy nie tylko kondycja silnika, ale także możliwość uruchomienia go. Świece Economy są dostosowane do mniejszych wymagań nieco starszych pojazdów, dzięki czemu cena tych części jest niższa. Nie wpływa to jednak na ich jakość i niezawodność – świece Economy zapewniają stabilny zapłon oraz ekonomiczne, czyste i całkowite spalanie mieszanki paliw. Dbają również o optymalne spalanie i nie przegrzewają się. Dzięki doskonałemu rozpraszaniu ciepła, części te utrzymują optymalną temperaturę pracy.